Wonder Woman 1984 Neden Eleştiriliyor?

12:30

Az önce yayımladığım YouTube videosunda Wonder Woman 1984 filmiyle ilgili gözlemlerimi paylaştım. Bir yazı yazarak da fikirlerimi kısaca yazıya dökmek istiyorum.

Wonder Woman 1984 filmi çıkalı 3-5 gün oluyor ve film hakkında YouTube'da ki olumsuz videoları görünce, "Bu film bu kadar mı kötü?" diye kendime sormadan edemedim ve meraklı bir şekilde filmi açtım. Aynı hissi 9 Kere Leyla filminde de yaşamıştım. O filmde de oldukça fazla olumsuz yorum vardı ancak filmi henüz izleme fırsatı bulamadım. Onu da izlediğimde hem YouTube'da hem de burada fikirlerimi paylaşacağım. Ww84'e dönecek olursak da, bu kadar olumsuzluk sonrasında ne kadar kötü olabilir ki diye izlemeye giriştim. İzledikten sonra da anladım ki bence bir kesim filmlere olduğundan fazla anlam yüklüyor ve karşılığını bulamayınca da üzülüyor. 

Yani bu film herhangi bir şey olmaya çalışmamış, sadece Wonder Woman odağında bir hikaye anlatılmış. Birazdan sahnelere de değineceğim elbette ancak bir noktaya kadar bir dizinin bölümünü izliyormuşum gibi hissettirdi ve bu histen de şahsen rahatsız olmadım. En sonunda iş, her süper kahraman filminde olduğu gibi dünyayı kurtarmaya gelince de, bir dizinin son 2 final bölümünü izliyor muşum gibi hissettim. Ancak zaten bu ara film gibi bir şey olmuş yani videoda da sıkça bahsettiğim gibi kaliteli veya kalitesiz olmaktansa, Wonder Woman odaklı bir film çekelim öyle çerezlik bir film olsun izleyenler eğlensin kafasıyla bir film. 

Benim için de oldukça ortalama bir filmken aynı zamanda da oldukça da eğlendiğim bir film oldu. Önceden filmlere verilen puanları anlamsız bulurdum, 7 puan kimine göre çok iyiyken kimine göre de çok kötü olabilir burada bir anlamsızlık var diye düşünürdüm ve o yüzden filmlere kendi puanımı hiç vermedim şu ana kadar. Ancak bu filmi izledikten sonra aklıma şöyle bir puanlandırma geldi, kalite ve eğlendirme gibi çeşitli başlıklar altında puanlamalar yapabileceğimi düşündüm. 

Bu filmle bu puanlamaya başlarsak kalite olarak ortalama veya ortalama altı bir film iken, eğlendirme bakımından ise oldukça keyifli bir film tarzında bir puanlama doğru olur diye düşünüyorum. Mesela son dönemde izleyip hayran kaldığım Tenet için de benzer bir puanlama yapacak olursam da, hem kalite hem de eğlendirme açısından bir başyapıt olarak tanımlayabilirim.

Şimdi sahnelere gelecek olursak dün, filmin başındaki amazon sahnesi ve avm sahnesinin çıkarılması için yönetmene teklif götürüldüğü ancak yönetmenin reddettiğini okudum. Gerçekten de yönetmen hariç ekipteki kişiler o sahnelerin filmden bağımsız olduğunun farkındaydı herhalde. Amazon sahnesi her ne kadar keyifli bir başlangıç olsa da filmden oldukça kopuktu. Videoda da dediğim gibi sadece belki dürüstlük ve doğruluk anlamındaki filmin de ana fikri olan kavramlarla bağdaştırılabilirdi ancak onun dışında hikayeyle pek bir bağlantısı yoktu. 

Avm sahnesi ise filmin genel kalitesinin de altındaydı bana göre ancak orası da çalınmaya çalışılan ürünlerin sonrasında incelemeye gelmesi ve dilek taşının bulunmasıyla hikayeye bağlandı. 

Ekstra yazmak istediklerim bu kadardı aslında. Videoda filmle ilgili düşüncelerime yer verirken bu videoda film bağlamında farklı konulara da kısaca bir girişmek istedim. Videoya bir göz atmayı unutmayın, okuduğunuz için teşekkür ederim.

Ayrıca blog ile alakalı kısaca bir de not iliştireyim, yazmayı gerçekten seviyorum ve fikirlerimi videoyla paylaşmanın yanın sıra yazarak paylaşmaktan da oldukça keyif alıyorum. Bu yüzden daha güzel tasarımlı, yazılarımı kategorize ettiğim kullanışlı menüleri yani genel olarak daha iyi görünüşü ve özellikleri olan yeni bir web sitesi açacağım yakında. Bu web sitesinin blog bölümü ve bunun yanında da yaptığım diğer işleri içeren kısımları olacak. Eğer yazılarımı okuyorsanız da bu duyuruyu böylece buraya iliştirmiş olayım, kendinize iyi bakın ve hoşçakalın.




You Might Also Like

0 Yorum