Game Of Thrones 5.Sezon 10.Bölüm Yorumum

19:25

Yine, izledikten sonra son sahne dışında diğer bölümleri hatırlayamadığımız ama aslında birçok olay olan mükemmel bir bölüm daha izledik!




--SPOİLER--

Stannis tamamen bitmiş durumda. Karısı, çocuğu, ordusu ve belkide kendisi. Brienne'nin öldürüp öldürmediğini bilmiyoruz henüz. Ama kızıl kadın da terk ettiğine göre artık çok da işe yarayacağını sanmıyorum.

Bu bölüm daha çok, "Aa, hata yapmışım"ların bölümü oldu gibi. Cersei, Stannis, Stannis'in karısı ve en çok da kızıl kadın. Bu arada Bolton'ların taktiği de görsel açıdan çok iyiydi.

Sam üstat olmak için gitti ve geri geldiğinde birçok olay yaşanmış olacak gibi. Hatta Lord Kumandan bile değişebilir.

Theon'a da şaşırmadım değil, hatta düşündükçe daha da şaşırdım. Bence o kaçışı ne zamandır planlıyordu. Kalenin tam olarak neresinden atlayacağını planlamış ve Sansa geldiği zaman da birlikte atlamışlardır. Ramsey'nin evcilleştirdiğini düşündüğü Theon'un oldukça boş vakti vardı. Reek olduktan sonrada dikkat çekmemeye başladı. Bu nedenle tam olarak atladıkları yere, tekrar ayağa kalkabilmeleri için bir şeyler yapmış olmalı.

Yüzsüz adamların yüzünü nasıl değiştirdiğini çok merak ediyordum. Gördüm ve hala merak ediyorum. Yok, ben ikna olmadım bu gösterdiklerinden. Yani aynı adamda 10 ve belkide daha fazla kat nasıl oldu, sesi nasıl değişti ve arya ne ara zehirlendi? Hep merak konusu.

Jaime ve kız bölümüne hiç girmek istemiyorum. Nedense çok gereksiz sahneler gibi duruyor. Ama burada bahsettiğim üstlendikleri görev tabi ki. Mekanlar olsun, kostüm tasarımları olsun tek kelimeyle mükemmeller. Ayrıca "En azından dizide birileri mutlu" derken her zamanki gibi burada da bizi ters köşe yapan yazar bu cümlemizi birkaç saniye sonra geri almamızı sağlıyor.

Vee, kitapları okuyan, birçok kişinin belkide en çok görmek istediği sahnedir herhalde "utanç yürüyüşü". Cersei'nin yol sonunda neden kendini kaybettiğini pek anlayamadım gerçi. O kadar entrika çeviren, insanları ezip egosunu tatmin eden birinin bu kadar etkilenmesi şaşırtıcı doğrusu. Şimdi de Yüce Serçenin ve 'itiraf et' in vay haline. Ama bu kadar basit olacağını sanmam. Yani Cersei kurtuluyor ve herkesi cezalandırıyor. Pekte yazarın tarzı değil gibi. Asıl şaşırtıcı olan intikamını almayıp 'hatasını' fark etmesi olur. Hata kelimesini özellikle vurguladım, çünkü kimine göre hata kimine göre değil. Ve Cersei ye göre kesinlikle değil. (Yalnız, Dağ adlı karakter de tam frankenstein olmuş)

Tyrion sonunda hak ettiği bir mevkiye geldi diye düşünüyorum. Tam onun yapabileceği bir iş, şehir yönetmek. Yanında da Varys varken, Khaleesi geri döndüğünde şehir insanları şehri kimin yönetmesini ister merak ediyorum. Fakat yazarın huyunu artık biliyoruz. O şehirde de bir olaylar olacak ve birinin daha ölmesiyle yollarına devam edecekler gibi duruyor. Umalım da favori cücemiz en iyi yerlere gelsin.

Son olarak da Davos ve Jon. Davos hiç gelmeyecek sandım bir an. Fakat konuşurlarken içeri giren kızıl kadının surat ifadesi her şeyi anlatıyordu. Sonrasındaysa Jon'u tuzağa çeken çocuk! Pis. 
Birde şöyle düşünün, kırmızılı kadın ve Davos surda yani Jon'un yanında toplandılar. O kadının yaptığı her şeyin bir nedeni olduğunu düşünüyorum. Stannis de belkide yanıldı kim bilir. Ama Jon'a kesinlikle yardım edecek ve bir şekilde yeniden diriltecek diye düşünüyorum.




Son: Burada bırakılır mı dizinin sezon finali. 1 Yıl boyunca unuturuz diziyi. Ama merak etmeyin, ilk sezondan itibaren olayları hatırlatıcı bir şekilde yazmaya başlayacağım. 6.Sezon başlamadan konuları unutmayın!

You Might Also Like

0 Yorum